Klassetrivselbloggen – vårt bibliotek med artikler, innlegg og inspirasjon i trivsels- og relasjonsarbeidet.
Fem, to, fire
Elevenes samarbeidsevner trenes samtidig med at de øver seg på hvordan de kan reagere i en panikksituasjon. Forslag til alderstrinn: 1.-10. klasse.Utskriftsvennlig PDF Fem, to, fire Klassetrinn: 1.-10. klasse Antall elever: Hele klassen Varighet: 15-25 minutter...
Flytting av en undersøkelse fra én bruker til en annen
Flytting av en undersøkelse fra én bruker til en annen I denne korte teksten forteller vi hvordan det enkelt og raskt er mulig å flytte og kopiere en spørreundersøkelses innhold fra en bruker i Klassetrivsel til en annen bruker på samme skole. Den gode...
Leseeksempler i Klassetrivsel
Les hva du kan se etter i sosiogrammene dine i Klassetrivsel.
Slik gjør vi det hos oss – Min Friskole
«Kunst, krop og elevers trivsel» er tittelen på et masterprosjekt fra DPU (Danmarks Pædagogiske Universitetsskole) utarbeidet av Trine Kjær Skovgaard.
Trine Kjær Skovgaard er lærer på Min Friskole. Min Friskole er en nyetablert friskole som ligger i Ørom på Djursland. Skolen rommer 165 elever fra 0. til 9. årgang.
Når du skal lage en undersøkelse
Når du skal lage en undersøkelse Når du bestemmer deg for å lage en undersøkelse, er det noen ting som kan hjelpe deg i prosessen. Hva vil du undersøke? Det første du må vurdere er hva behovet ditt er. Hva vil du ha mer kunnskap om? Du har kanskje en...
Foreldresamtalene
Skal du snart i gang med foreldresamtalene?
Her gir vi våre forslag til hvilke fordeler du får ved å bruke Klassetrivsel som forberedelse til
samtalene dine.
Biblioteket i Babylon
Biblioteket i Babylon er en sosial lek som trener elevenes samarbeidsevner. Foreslått aldersgruppe: 4.-10. klasse.Printvennlig PDFBiblioteket i Babylon (Sosiale leker) Klassetrinn: 4.-10. klasseAntall elever: Hele klassenVarighet: 10-20 minutterUtstyr: Ett...
Slik gjør vi det hos oss – Skolen i Sydhavnen
Robert Walker, pedagog i innskolingen på Skolen i Sydhavnen, forteller hvordan han bruker Klassetrivsels verktøy til å sikre trivselen til sine elever.
Bildeassosiasjon – Sosiale leker
Bilde-assosiasjon er en sosial lek som gir elevene mulighet til å få et innblikk i hverandres assosiasjonsverden. Leken kan også med fordel brukes i fremmedspråksundervisning for å trene ordforråd.